
Inplannen social media berichten
Veel bedrijven gebruiken vaak dure programma’s om hun social media berichten te plaatsen. Dit doen ze voornamelijk omdat programma’s het mogelijk maken berichten alvast klaar te zetten. Zodat ze worden gepubliceerd op een aangegeven moment in de toekomst.
Natuurlijk bieden deze programma’s vaak nog meer; informatie over de zichtbaarheid, de reacties (involveren) en de mogelijkheid om via het platform te reageren op een melding van iemand die wat van je post vindt.
Inmiddels hebben alle social media platformen grote stappen gemaakt en het is vaak mogelijk om op het platform zelf ook berichten klaar te zetten. Nog niet alles is mogelijk maar wel voldoende om er een bericht aan te wijden. Onderstaand leg ik van de platformen LinkedIn, Facebook en Instagram stapsgewijs uit hoe het inplannen van berichten op deze social media platformen in zijn werk gaat. Doe er je voordeel mee!
inplannen berichten op linkedin
Hoe social media berichten inplannen op LinkedIn?
- Ga naar je pagina en schrijf je bericht (en plaats er eventueel een foto bij)
- Is het bericht af? Klik dan op het klokje links naast de blauwe knop ‘Posten’
- Vul de datum en het tijdstip in waarop je wil dat de post zichtbaar is en klik op ‘Next’
- LinkedIn toont nu je bericht weer. Ben je tevreden, klik dan op schedule en je bericht is ingepland

inplannen berichten op facebook
Hoe plan je een bericht op je company page op Facebook? Er zijn een aantal mogelijkheden. Dit is afhankelijk van de instelling van je pagina; heb je een nieuwe pagina-ervaring of de klassieke pagina-ervaring. Voor beiden geef ik hieronder de stappen weer:
- Meld je aan bij Facebook en klik rechtsboven op je profielfoto.
- Klik op Alle profielen bekijken en selecteer vervolgens de pagina waarnaar je wilt overschakelen.
- Klik rechtsboven op de profielfoto van je pagina en vervolgens op Meta Business Suite.
- Klik in het linkermenu op Planner.
- Klik op Plannen
en selecteer Bericht plannen in het menu.
- Selecteer de datum en tijd waarop je het bericht wilt publiceren. Je kunt onder Tijden actief ook een aanbevolen tijd selecteren.
- Klik rechtsonder op Opslaan.
- Maak je bericht.
- Klik rechtsonder op Bericht plannen.
Of zoals getoond met de afbeeldingen rechts:
- Ga naar de bedrijfspagina waar je een bericht op wilt plaatsen
- Klik op ‘Wat ben je aan het doen?’
- Er opent een vak om een bericht te kunnen schrijven
- Schrijf geen bericht maar klik op: ‘Plan je bericht via Meta business Suite’
- Er opent een planbord, iklik op de dag waarop je het bericht wilt publiceren.
- Klik onderaan de kolom op plannen.
- Selecteer wat je wilt plannen
- Geef aan op welke dag en welk tijdstip het bericht gepubliceerd moet worden. Klik op opslaan.
- Maak je bericht in orde en klik op plannen
- Je bericht is nu ingepland.
- Klik in je overzicht op
Pagina’s in het linkermenu.
- Ga naar je pagina.
- Klik in de linkerkolom op Publicatietools.
- Klik rechtsboven op Bericht maken.
- Maak je bericht.
- Klik rechts naast Planningsopties op Plannen.
- Selecteer de datum en tijd waarop je het bericht wilt publiceren.
- Klik rechtsonder op Plannen.



inplannen berichten Instagram
Hoe plan je een bericht op Instagram company page (alleen beschikbaar op je mobiel!):
- Open de Instagram-app en tik op Bericht of Reel.
- Selecteer een foto of video en voeg een bijschrift, effecten en filters toe. …
- Tik op Geavanceerde instellingen (onderaan).
- Tik op Plannen (bovenaan).
- Selecteer een datum en tijd voor maximaal 75 dagen in de toekomst.
- Tik op Klaar.
- Tik op de knop Terug.

Inplannen social media - Meer weten of hulp nodig?
Vind je het lastig om goede content te plaatsen op social media? Of heb je hulp nodig bij bijvoorbeeld het opstellen van een strategie en / of content kalender? Of wil je dat iemand dit stuk helemaal uit handen neemt? Alles is mogelijk ik een samenwerking met Cool Clogs. Nieuwsgierig? Laten we een keer samen koffie drinken en jouw social media aanpak bespreken.