Wanneer de oude huisstijl niet meer past bij je huidige imago…
“Mijn bedrijf ‘Autisme Werkt’ is de afgelopen jaren hard gegroeid. Het is inmiddels zoveel meer dan het ooit was. Er zijn een aantal verschillende divisies/diensten ontstaan die bij elkaar passen maar toch ieder afzonderlijk anders zijn. Hoe zorg ik ervoor dat mijn bedrijf professioneel overkomt, met de juiste boodschap en het juiste verhaal? En welk verhaal moet ik vertellen? Mijn verhaal is uniek en moet de juiste doelgroep aanspreken. Eerlijk gezegd is het voor mezelf ook nog niet helemaal duidelijk hoe ik structuur aan moet brengen in mijn dienstenpakket. Kun jij mij daarbij helpen?”, dat was het rebranding vraagstuk dat Sonja Bos bij Cool Clogs weglegde.
Rebranding SB re-integratie
Tijdens een aantal brainstormsessies zijn door Cool Clogs alle aspecten van de rebranding op papier gezet. Het doel? Het verhaal achter het bedrijf duidelijk krijgen, structuur aanbrengen en erachterkomen wat het is dat de doelgroep juist voor dit bedrijf moet kiezen.
Nieuwe naam en nieuw logo
De naam is door Sonja Bos zelf bedacht, natuurlijk hebben we het hier tijdens de brainstormsessies wel over gesproken. De naam en het nieuwe logo moesten professionaliteit en deskundigheid uitstralen. De over te brengen sfeer moest laagdrempelig en welkom zijn.
Elementen die ‘Beweging’, ‘In gang zetten’ en ‘Niet meer vastzitten’ weergeven, zijn op een stylistische manier verwerkt in het beeldmerk. Maar ook naar buiten toe, actief en in de natuur is verwerkt met de groene kleuren. Het nieuwe logo is vervolgens omgebogen naar de 4 disciplines, elke met een eigen kleur:
- Autisme werkt
- Spoor-2 trajecten
- UWV trajecten
- Training, coaching & advies
Zo ontstond het bewegende rad, met in de basis een komma. Deze komma symboliseert het niet stilstaan maar weer doorgaan. Verder gaan met je leven. Dat is precies waar SB re-integratie voor zorgt, dat je als werknemer of als werkgever weer verder kunt.
Rebranding: het verhaal, de content van de nieuwe site
Er waren een drietal gesprekken nodig om het verhaal van SB re-integratie goed op papier te zetten. Cool Clogs hanteert hiervoor een vast stappenplan waarbij de eerder bepaalde nieuwe structuur van de website als uitgangspunt dient.
Per pagina wordt besproken wat we te vertellen hebben, het gaat er hier vooral om dat we vertellen wat het de klant van SB re-integratie oplevert en welke werkwijze hierbij gehanteerd wordt. De belangrijkste vraag die steeds wordt herhaald is; Waarom moeten ze voor deze dienst of dit onderwerp bij SB re-integratie zijn? Niet altijd even eenvoudig om antwoord op te geven, maar én van de belangrijkste elementen om de doelgroep te overtuigen.
Het op papier zetten zorgt vervolgens ook voor duidelijkheid en structuur. Én niet te vergeten een stukje trots bij de klant, door te praten over het bedrijf wordt steeds duidelijker wat het bedrijf echt betekent voor de doelgroep. Het geeft weer kleur aan de missie en visie van het bedrijf. Het maakt inzichtelijk waar het verschil zit.
Het verhaal dat op papier komt te staan, de volledige content van de site, is geschreven in de bewoording van Sonja. Haar woorden, haar enthousiasme en haar manier van spreken en werken zijn terug te vinden in de teksten op de nieuwe site.
Design nieuwe site
De kleuren van het nieuwe logo zijn doorgevoerd in de styling van de nieuwe site. Elke discipline/dienst heeft zijn eigen kleur gekregen, dit maakt het verschil nog duidelijker. De kleuren samen vormen het imago van het bedrijf. Ook de menselijke factor mocht in het design niet ontbreken. Foto’s van mensen zorgen ervoor dat de doelgroep zich herkent. Er is bewust gekozen voor een rustige en overzichtelijke opbouw. Geen overprikkeling door veel beweging, knipperende knoppen of fel kleurgebruik. De doelgroep is, om wat voor reden dan ook, vastgelopen in het werk. Er is al genoeg onduidelijk.SB re-integratie biedt duidelijkheid en toekomstperspectief en dat begint al tijdens de eerste kennismaking op de site. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Kijk op: www.sbreintegratie.nl
Bouwen en vullen nieuwe site
Na goedkeuring van het design is deze uitgebouwd en gevuld met de content en beelden. Deze website is gebouwd in WordPress. Eventuele aanpassingen in tekst en/of beeld kan SB re-integratie eenvoudig zelf uitvoeren. Hiervoor is een uitleg moment ingepland en de klant krijgt een handboekje met uitleg mee waarin de belangrijkste elementen beschreven staan.
Daarnaast is op deze site gebruik gemaakt van SEO plugin Yoast, deze draagt bij aan een betere vindbaarheid. De site is voor oplevering volledig gevuld met tekst (ook plugin Yoast) en beeldmateriaal door Cool Clogs. Direct alles werkend en direct alles op de juiste plek voor een goede start!
Toekomstbestendige rebranding van jouw bedrijf?
Past jouw huidige huisstijl ook niet meer bij je bedrijf? En denk je aan rebranding? Kies dan voor rebranding die perfect laat zien wat je over wilt brengen. Voor rebranding waarmee je als bedrijf weer een lange tijd vooruit kunt. Kies voor Cool Clogs als jouw rebrandingspartner. Meer weten? Laten we dan eens samen koffie drinken! En bespreken wat Cool Clogs daarin voor jou kan betekenen. Bel (0416 854 447) of stuur een mail (mirella@coolclogs.nl).