Net zoals zoveel bedrijven werkzaam in de bouw is ook Bonte Installaties op zoek naar collega’s. Maar het is lastig vissen in een lege vijver… Cool Clogs is gevraagd een social media campagne op te zetten. Het doel? Het op een doordachte manier vergroten van de naamsbekendheid door het wegzetten van het juiste imago. Een imago dat mooi werk laat zien, werknemers laat zien die trots zijn te werken bij Bonte Installaties, goed georganiseerde projecten, kortom die Bonte Installaties presenteert als een persoonlijk, betrokken en trots bedrijf waar aandacht is voor de mensen die er werken en de mooie projecten waaraan zij een waardevolle bijdrage leveren.
De doelgroep
De campagne is gericht op de volgende doelgroepen:
- (Potentiële) klanten van Bonte Installaties – laten zien wat je kunt
- Nieuwe medewerkers – laten zien waarom je bij Bonte Installaties moet werken
- Eigen team – trots op werk waaraan eigen mensen hebben meegewerkt
Uitbreiding online community
Goede content zorgt ervoor dat je online community steeds verder uitbreidt. Het volgen van Bonte Installaties moet iets opleveren, het moet waardevol zijn voor de volgers. Daarnaast mag niet uit het oog worden verloren dat het vooral ook een sociaal kanaal is. Sociale persoonlijke berichten scoren altijd beter dan vaktechnisch informatieve berichten. Het is belangrijk hierin een goede balans te vinden.
Zo is er gekozen voor een aantal invalshoeken die tezamen het verhaal van Bonte Installaties vertellen:
- Bonte Bouwt – over projecten
- Beter met Bonte – kennisdeling
- Bouw mee met Bonte – werken bij Bonte Installaties
- Bij Bonte – persoonlijke verhalen over de mensen en het bedrijf
- Bonte aan de slag voor – nieuwe projecten
De boodschap
Het is belangrijk om het juiste imago over te brengen op de doelgroep, zodat deze direct het juiste ‘gevoel’ heeft bij het bedrijf.
“aandacht voor mensen en werk”.
Zelfs wanneer we dit niet exact omschrijven, komt deze boodschap in alle berichten naar voren.
Trots
Deze campagne loopt nog pas kort maar levert nu al trotse medewerkers op. Het eerlijk in beeld brengen van de verhalen heeft ook gezorgd voor een groei in het aantal online volgers. De volgende stap is actief aan de slag met de werving van nieuwe mensen. Eventueel met de inzet van online ads. Er is in ieder geval een stevige fundering gecreëerd om op verder te bouwen!
Ook een doordachte social media campagne opzetten?
Social media is niet iets dat je er even bij kunt doen. Om een goede campagne te lanceren moet hier een strategie achter zitten. Deze strategie zorgt voor een stukje branding van je bedrijf met als logisch gevolg dat het de juiste mensen zal aanspreken. Hoe dit werkt? En of dit ook iets voor jouw bedrijf is? Ik kom er graag een keer over vertellen tijdens een kop koffie!