Social media campagne Lifeness Coaching

PIN online campagne lifeness coaching social media blogs

Begin januari startte de social media campagne voor Lifeness Coaching. Het doel? Meer naamsbekendheid verkrijgen én het verzamelen van contactgegevens van potentiële klanten.

Cool Clogs werkte een plan van aanpak uit, stelde een contentkalender op en samen met Lifeness Coaching werd een GRATIS workshop voor de zelfstandig ondernemer ontwikkeld. Deze workshop is de eerste kennismaking met Lifeness Coaching. Professioneel, persoonlijk en anders.

Hoe val je op in de markt?

In een markt die overspoeld is met coaches en adviseurs was het belangrijk om te zoeken naar datgene dat Lifeness Coaching anders maakt. Dat was snel gevonden in het persoonlijke, no-nonsense, ‘we doen het samen’-aspect. Geen goedbedoelde adviezen die toch niet helemaal aansluiten op de persoonlijke situatie van de ondernemer, geen plan waar je eigenlijk niks mee kan, nee… Lifeness geeft persoonlijke aandacht en levert maatwerk.

Wat deze coach uniek maakt is zijn ervaring met het geven van inzicht. Hij zorgt ervoor dat je als ondernemer gefocust blijft op de zaken die er echt toe doen! En misschien nog wel het allerbelangrijkste, hij zorgt ervoor dat er echt iets veranderd. En daar heb je iets aan als ondernemer!

Lifeness Coaching doet dat samen met de ondernemer, samen de mouwen opstropen en werken aan een gedegen fundament op zowel zakelijk als persoonlijk vlak. Dat is coaching waarmee je ‘Sterk aan de slag’ kunt.

Content marketing

De gekozen marktbewerking voor Lifeness Coaching is gebaseerd op contentmarketing. Het vullen van de site met relevante informatie (voor vindbaarheid in Google van essentieel belang) zodat de site in de loop van de tijd door Google gezien gaat worden als een autoriteit in zijn/haar vakgebied.

Het maandelijks schrijven van een blog waarin kennis wordt gedeeld over een specifiek onderwerp sluit hier perfect op aan. De site vormt de basis van de online campagne. De blogs vormen ook het uitgangspunt voor de social media posts die verdeeld over de maand worden gepost op zowel LinkedIn als Facebook. Steeds een iets andere insteek maar continue verwijzend naar de site.

Content maken en kennis delen werkt!

social media campagne lifeness coaching online communicatie linkedin facebook

De eerste social post is inmiddels geplaatst, in nog geen halve dag is deze post op LinkedIn 1564 keer bekeken. Dat is een waanzinnig goed resultaat, zeker wanneer je weet dat dit bedrijf voorheen niet actief was op social media. Op Facebook werd het bericht in dezelfde tijd maar liefst 26x gedeeld. En er zijn al een handjevol aanmeldingen voor de workshop binnen. Al met al een zeer succesvolle start van de online campagne van Lifeness Coaching.

Ook een succesvolle online campagne icm social media opzetten?

Wilt u uw bedrijf beter online onder de aandacht brengen? En weet u niet goed waar te beginnen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Cool Clogs – Creatieve Communicatie (bel: 0416 854 447 of mail naar mirella@coolclogs.nl), dan bespreken we samen de mogelijkheden.